ISBN: 978-83-945-3520-9
Monografia jest wkładem do realizacji Strategii Europa 2020 UE, w której eksponuje się trwały i zrównoważony rozwój. Osiągnięcie tego celu jest trudne czy wręcz niemożliwe, ale w dążeniu do niego wymagana jest szeroka współpraca przedstawicieli wielu dziedzin, w tym towaroznawstwa. Struktura pracy zawiera 3 rozdziały. Problem badawczy pierwszego ma charakter retrospektywny i prospektywny, gdzie autor prezentuje trajektorię rozwoju towaroznawstwa w różnych epokach i falach rozwoju gospodarczego. Poprzez analizę empiryczną stwierdzono, że towaroznawstwo ma duży twórczy potencjał rozwojowy, aby sprostać potrzebom przyszłości z wykorzystaniem technologii przyszłych generacji ( G5,G6). Jest to ważny nowy wniosek dla przyszłości kierunku rozwoju nauki polskiej, tym bardziej , że treść pracy wspiera dokumentacja ponad 100 pozycji literatury światowej.
Drugi rozdział ma charakter diagnostyczny, w którym zaprezentowano lukę konkurencyjności i innowacyjności Polski w świetle rankingu Polska- UE. Skłoniło to autorów do refleksji nad sposobami zmniejszenia ograniczeń w tym zakresie. Dlatego w dalszej kolejności omówione zostało kształtowanie się teorii zrównoważonego rozwoju i koncepcji zrównoważonej konkurencyjności w świetle literatury światowej oraz wiążące się z nią pojęcie innowacji zrównoważonych. Dla rozpoznania barier w rozwoju tych innowacji wykonano badania ankietowe w grupach reprezentatywnych wśród przedstawicieli przedsiębiorstw przemysłowych, sfery nauki, finansów i JTT w Wielkopolsce.
Rozdział III pt. „Polityka innowacyjna Finlandii i Szwecji. Wnioski dla Polski” jest poświęcony zmianom podejścia do polityki innowacyjności liderów wśród krajów europejskich. Jest to w badanym okresie pozyskanie nowej wiedzy. W świetle badań empirycznych przedstawiono rozpoznane główne słabości Narodowych Strategii Innowacji (NSI) i ich atuty. Omówiono wiele przykładów najlepszych praktyk związanych z instytucjami i instrumentami polityki innowacyjnej w obu krajach. Posłużyło to do przygotowania zmian legislacyjnych i organizacyjnych składających się na Nowy System Innowacyjny w Polsce, omówiony w pkt. 4 tego rozdziału. Praca ma duża wartość poznawczą i aplikacyjną.
ISBN 83-922540-6-6
Podręcznik łączy teorię z praktyką, stając się swoistym przewodnikiem po świecie reklamy, w którym zaczynają dominować nowoczesne formy komunikacji z klientem. Lektura pozwala Czytelnikowi zapoznać się z kluczowymi narzędziami promocyjnymi, sposobem opracowania planu mediów, a także dostarcza odpowiedzi na pytanie, w jakim kierunku będą dokonywały się zmiany w świecie mediów. Autorzy wyjaśniają Czytelnikowi różnice pomiędzy tradycyjną reklamą a jej odmianą on-line, dostarczają również odpowiedzi na pytanie jak kształtować wizerunek w sieci oraz tworzyć pozytywne relacje z klientem społecznościowym. Dla tych, którzy chcą praktycznie zweryfikować swoją znajomość tematyki dotyczącej reklamy, zostały przygotowane przez autorów testy oraz zadania do samodzielnej realizacji. Można je znaleźć na stronie wydawnictwa w materiałach dodatkowych.
ISBN: 978-83-7930-908-5
Samorząd terytorialny jest podmiotem zarządzania strategicznego i prowadzenia skutecznej lokalnej polityki rozwoju, wykorzystując operacyjnie dostępne środki materialne i finansowe, w reakcji na dynamiczne zmiany w otoczeniu. Autorki kreśląc zasady przyszłego funkcjonowania, przyjęły na podstawie dyskusji w zainteresowanych gremiach podstawowe kierunki dalszego rozwoju powiatu, uwzględniając jego potencjał w konfrontacji z obiektywnymi ograniczeniami. Opracowanie powstało w odpowiedzi na potrzebę władz samorządowych powiatu zielonogórskiego, znajdującego się pod presją imperatywu wyjścia poza krąg zadań bieżących i sformułowania nośnych celów strategicznych, polegających na bardziej ofensywnym artykułowaniu aspiracji cywilizacyjnych wspólnoty lokalnej i, w konsekwencji, do budowy zrębów jej zrównoważonego i integralnego rozwoju. Umożliwia ciągłą aktualizację oraz ułatwia monitorowanie jej realizacji, przy pomocy skodyfikowanych wskaźników, będących twórczym uporządkowanym pokłosiem wniosków z przeprowadzonych dyskusji i prac warsztatowych, w tym głosów eksperckich.
ISBN: 978-83-784-2174-0
ISBN: 978-83-808-5485-7
ISBN: 978-83-945-3520-9
ISBN: 978-83-808-5579-3
ISBN: 978-83-779-0473-2
ISBN: 978-83-8085-469-7
ISBN: 978-83-620-6286-7