Nasilanie się procesów integracyjnych w gospodarce światowej powoduje określone konsekwencje. Z badań i analiz wynika, że dotychczasowe skutki dostosowań w procesie integracji są w Polsce dalekie od oczekiwań. Na przełomie XX i XXI w. pogłębił się dystans w rozwoju polskiej gospodarki nie tylko w stosunku do Unii Europejskiej, ale też niektórych państw - nowych członków. Jak pokonać ten dystans? Jakie powinny być kierunki działań przedsiębiorstw, organizacji samorządowych i instytucji państwa dla wzrostu konkurencyjności?Jak wykorzystać możliwości stworzone przez fundusze strukturalne UE? Jak wyzwolić niezbędną przedsiębiorczość i pozyskać konieczne umiejętności? Na te pytania starają się odpowiedzieć Autorzy książki.
ISBN: 832-0815-460
Jest to podręcznik akademicki inspirujący i wspierający w samokształceniu z podstaw marketingu. Celem monografii jest utrwalenie wiedzy z zakresu podstaw marketingu oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się instrumentami marketingowego zarządzania firmą w procesie globalizacji i integracji. Jej treść jest dostosowana do programu tego przedmiotu na uczelniach wyższych, a forma – wymagająca aktywności ze strony czytelników – sprzyja pogłębionemu zrozumieniu prezentowanego materiału.
ISBN: 978-83-7205-223-0
Treść monografii wskazuje na kierunek ewolucji marketingu jako źródła przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie i na sposoby stosowania jego instrumentów. Jest ona kierowana do studentów na różnym stopniu kształcenia, w których programie uwzględnia się przedmioty z zakresu marketingu i komunikacji marketingowej. Wiedza zawarta w książce stanowi niezbędną podstawę rozwoju zainteresowań studentów. Tę bazę wyjściową uzupełniają publikowane wyniki analiz empirycznych i konstrukcje teoretyczno-modelowe wnoszące istotny wkład w rozwój tej dyscypliny wiedzy. Autorzy podjęli trud badawczy w kierunku doskonalenia tej wiedzy.
ISBN: 978-83-7285-244-1